Het hing al even in de lucht maar vanaf 7 augustus zijn de voornemens van Google om websites uitgerust met een SSL-certificaat te belonen werkelijkheid geworden. Websites en webshops die volledig over een HTTPS verbinding lopen, en zodoende dus gebruik maken van een geldig SSL-certificaat, kunnen van Google betere zoekmachineresultaten terugverwachten in vergelijking met websites die niet door SSL worden beveiligd. Google heeft al een strak beleid als het gaat om kwalitatieve en relevante content, de snelheid van de website en de technische opbouw ervan. Het beveiligingsniveau speelt vanaf nu ook een belangrijke rol in de afweging van de ranking van de website. En van betere rankings wordt iedere website- of webshopeigenaar blij.

Google loves SSL

Welke stappen moet u nemen?

Het is nu een belangrijk moment om te besluiten of u er verstandig aan doet om een SSL-certificaat te installeren. De wijziging die Google doorvoert zal geleidelijk aan steeds zwaarder gaan meewegen in de bepaling van uw pagina's in de zoekresultaten. Een goede voorbereiding nu is het halve werk voor later dus.

Wat zijn de voordelen van een SSL-certificaat?

Betere zoekresultaten zijn een mooie bijkomstigheid als het om SSL gaat maar de primaire redenen waarom uw website gebruik zou moeten maken van SSL zijn de volgende:

  • gegevens die tussen gebruiker en de website worden uitgewisseld kunnen niet door derden onderschept en gebruikt worden
  • verhoogd vertrouwen bij de gebruiker van uw website / webshop
  • gebruikers kunnen zien met wie ze daadwerkelijk zaken doen (afhankelijk van type certificaat)
  • meer vertrouwen is verhoogde omzet
  • wettelijke verplicht

Voor meer informatie over SSL-Certificaten: SSL-Certificaten uitgelegd. Heeft u vragen over SSL, installatie van een certificaat of uw zoekmachineprestaties, neem dan vrijblijvend contact met ons op of gebruik het formulier rechts op de pagina.