Is uw webshop klaar voor Black Friday?

Wordpress website gehackt? Neem contact op met onze specialisten!
Wordpress gehackt? Neem contact op!

Black Friday, de tijd van het jaar waar in Amerika iedereen in de rij staat om de nieuwste apparatuur, gadgets, meubilair en nog veel meer te kopen met onwijs veel korting.

In Nederland is Black Friday sinds kort ook gegroeid tot een ware korting festijn, echter gaat vanwege Corona alles anders te werk. Er mogen minder mensen in de winkel lopen en mondkapjes moeten gedragen worden, dit allemaal om de kans op besmettingen zo klein mogelijk te houden.

Gelukkig leven we in een technische wereld waar online producten bestellen overal kan. De vraag is of jouw webshop klaar is voor deze drukke feestdagen. Lees hieronder wat je kunt doen om je webshop zo goed mogelijk voor te bereiden voor BLACK FRIDAY?

Black Friday aanbiedingen

Tijdens deze tijd van het jaar wordt onwijs veel online besteld. Overal zie je aanbiedingen en het is onmisbaar om een winkel te passeren waar geen aanbieding te vinden is. Aanbiedingen zijn immers dé pagina’s waar klanten het liefst zoeken naar producten die zij graag willen kopen.

Zorg dus dat je op je site goed aangeeft dat je BLACK FRIDAY AANBIEDINGEN hebt met indien nodig voorbeelden van producten. Zo weten potentiële klanten wat ze moeten verwachten van de site en weten ze meteen welke deals je hebt.

Sterke host, sterke winkel

Veel sites beginnen met een relatief goedkope host. Dit is volkomen begrijpelijk want elk bedrijf moet immers ergens starten, echter als je bedrijf begint te groeien is het belangrijk te realiseren dat een goedkope host je site ook kan vertragen wat invloed heeft op je populariteit  bij je klanten en Google.

Een goede host is dus van fundamenteel belang mocht je je site stevig en sterk willen laten draaien. Daarnaast biedt een goede host ook meer persoonlijke ondersteuning mocht er wat aan de hand zijn met de server en bieden ze services die goedkope hosts niet kunnen aanbieden.

Onderhoud je site met zorg en liefde

Een website is voor veel bedrijven onwijs waardevol, een plek waar meestal al het inkomen vandaan komt. Wat veel bedrijven soms onderschatten is dat onderhoud een belangrijk onderdeel is van je website. Plug-ins updaten, back-ups maken en beveiligingsscans uitvoeren moeten tot je wekelijkse ritme behoren, want onvoldoende onderhoud kan resulteren in dat je website gehackt wordt.

Een gehackte website kan veel gevolgen hebben voor je bedrijf. Je website gegevens kunnen namelijk gestolen of verwijderd worden. Niet alleen geeft dit veel administratieve problemen, het kan ook zorgen voor boze klanten.

Daarnaast heeft een gehackte site invloed op je Google score, want ze willen niet dat gehackte sites hoog scoren. Zorg daarom dat je site goed onderhouden is zodat het online ijzersterk staat en dat hackers geen schijn van kans hebben.

Black Friday voor 3 types klanten

Zorg ervoor dat wanneer klanten je site voor het eerst zien dat ze meteen weten wat ze willen doen. Binnenin dit proces van het aanschaffen van een product moet jij ze begeleiden. Je kunt je klanten onderscheiden in 3 categorieën:

1. De ‘Ik weet wat ik wil kopen’ klant

Voor deze klant hoef je niet veel voor te doen. Ze weten immers wat ze willen kopen. Belangrijk is dat je de site zodanig instelt dat de flow van het plaatsen van een bestelling vlot en zonder haperingen verloopt.

Daarnaast kun je ideaal bij deze klanten BLACK FRIDAY DEALS instellen bij de pagina waar zij een product willen kopen. Wilt de klant een TV hebben, dan laat je op de TV pagina duidelijk zien welke TV’s nu HOT of in de SALE zijn. Hiermee spoor je de klant veel sneller aan tot het aanschaffen van producten.

2. De ‘Ik weet dat ik wat wil kopen, maar ik weet nog niet exact wat’ klant

Deze klanten willen iets kopen, maar weten niet exact wat ze willen kopen. Bij deze klanten is het belangrijk om op je site aan te geven hoe ze naar hun categorie naar keuze willen gaan. Zodra ze bij hun categorie zijn, laat dan populaire producten zien zodat ze inspiratie krijgen wat ze willen kopen.

3. De ‘ ik kijk rond, maar ik weet niet wat ik wil kopen’ klant

Deze klanten zijn het lastigst, maar het is zeker de moeite waard om deze klanten aan te sporen producten bij je te kopen. De eerste indruk is hier het meest belangrijkst. De klant moet een vertrouwd gevoel hebben bij je site. Geef daarom duidelijke USP’s (Unique Selling Propositions) aan, zoals:

  • Voor 17:00 besteld, de volgende dag verstuurd
  • Boven €50,- gratis verzending
  • Onze klanten scoren ons 4,64/5 sterren

Dit geeft de klant snel het gevoel dat je site te vertrouwen is, een poging waard is om te bekijken en mogelijk wat in te kopen.

Iets anders wat je kunt toevoegen zijn kortingsbonnen bij je eerste bezoek van de klant aan de site. Je kunt dan denken aan: ‘Bedankt voor het bezoeken van onze winkel. Bestel vandaag en krijg op je eerste bestelling 10% korting met deze code!’ Hiermee kun je de klant aansporen om toch na te denken om een product te kopen, want een aanbieding kunnen ze toch nooit afwijzen?!

Conclusie

Samengevat zijn er een aantal punten waar je rekening mee moet houden als je webshop BLACK FRIDAY nadert. Belangrijk is dat je een goede server hebt dat het bezoek van klanten aan kan, je de site goed hebt onderhouden zodat hackers geen schijn van kans hebben om je website te hacken en dat je een goede inzicht hebt van de soort klanten die je site bezoeken zodat je hier het beste op kan inspelen.